En Resumé av Dansterminens, VT tävlingar 2011.

Regionstävling i Sundsvall:
Det började med årets första tävlingen i Sundsvall, vilket var en Regionstävling. Jag dansade endast singel den tävlingen för Nathalie jobbade. Det började med discon vilket inte gick så bra, men tanke på att jag inte kom ihåg mitt program. Tränade mest hiphop singel för jag ville ha min sista PRICK så jag kunde gå upp en klass. Så börjar singeln och jag var faktiskt inte speciellt nervös. (okej nu ljög jag!) Men inte som jag brukar vara, de var första tävlingen så man hade inte speciellt höga förväntningar. Gick ut första rundan och jag hamnade längst fram hela tiden, vilket tydligen var bra för jag gick vidare med ALLA KRYSS från domarna. Dansade en normal omgång till och gick vidare med 2 kryss av 3! Kom till Semifinal och visste att jag kunde KANSKE ha gått upp en klass, men för att vara helt säker måste jag komma till final. Jag gick vidare och alla domarna ville ha mig i finalen bara jag och en till fick alla kryss. SÅ JÄVLA LYCKLIG_TJEJ_90. Nu hade man ju ingenting att förlora, så de var bara att köra. Fick en skit dålig låt och seg var den. Sen var de prisutdelning och de ropar upp 3:an, om man kommer på pallen så tror man 3:a annars kommer man typ inte på pallen ( de är så i mitt huvud iaf! ) Så ropar de upp och på 2:a plats 871 Elin Henriksson Ackes. Jag trodde de inte var mänskligt att komma på pallen när de var 40 st anmälda, slog 38 stycken! Inte illa.!


Sundsvalls Resultat: Hiphop Singel 2:plats och upp i SILVERKLASS! :D


Rikstävling i Street + Disco Singel/Par Brons, Gotland:


Jag och Nathalie fick ju för oss att vi skulle ner till Gotland och dansa och fira sista april. Två flugor i en smäll! Vi åkte ner med ett härligt sundsvallsgäng. Vi kan väl inte påstå att våra förväntningar på tävlingen var höga, de var Nathalies första Guldtävling och min andra Silvertävling i Hiphop. Dagen började med Disco av någon anledning var jag super pepp på att dansa disco, så körde tävlingen igång och de hade ovanligt högt tempo i bronsklasserna. Låtar som brukar vara i Starklasserna kom, kändes märkligt. I alla fall, när jag väl stod där och vänta på att få gå in på golvet hade PRECIS alla typ dräkter, kände mig lite mongo stående där, haha. Gick ut på golvet och jag kunde dansen som rinnande vatten för en gång skull. Dock var den kort, men de gick ju vägen! Prisutdelningen kom och de ropade upp 3:an, sen 2:an 133 Elin Henriksson Ackes, trodde de var ett skämt. TVÅA I DISCO? Okej, då kör väl på de då. Kollade sedan på vad vi fick för pall placeringar hon som vann hade 1,1,4 och jag hade 1,2,4, förstår ni hur nära jag var på att VINNA hela skiten? Var en pallplacering från prick, men de kändes ändå bra att komma 2:a herregud. Satt ribban högt för nästa gren som var Hiphop Par. Jag och Nathalie peppade som fan och hoppade och käkade tom och jerry kexs! ;) Vi dansade Semifinalen som var helt kaos, de var ett par som knuffades, armbågade och ja allt som gjorde oss helt ur synk. Nathalie var så jävla förbannade när vi gick av golvet för de blev så himla fel, iförsig var inte speciellt glad heller men nathalie oj oj ^^, ( fast vi måste ha gjort lite rätt!) med tanke på att vi kom till FINAL! Nu ställde vi oss på ett bra ställe där ingen dansade, för att vi inte skulle dansa in i någon. Och vi gjorde inte ett enda fel och vi har nog aldrig tagit i sådär mkt EVER. Så börjar de ropa upp pallplatserna, 3:an ropades upp, 2:an ropades upp och nu tänker man kan inte vinna det är helt omöjligt. Satt och kollade på nathalies ben där nummerlappen satt och så ropar de upp 185, reagerade inte ens. Sen Elin Henr..Vi hoppade upp som tokar och ställde oss högst upp på pallen vi kom ETTA!!! De har vart mitt mål med dansen att få stå högst upp på pallen någon gång. Och de gjorde vi nu, när de bara var jag och Nathalie från Ackes. Vi fick fetaste pokalerna ever och vi fattade ingenting, gör de fortfarande inte. Vi vann.. IIH.




Resultat Gotland:
2:a i Singel Disco
1:a i PAR HIPHOP! PRICK!




Regionstävling i Falun:


Min sista tävling för dansterminen, de började med disco. Det gick väl skapligt, de kändes väldigt bra i alla fall. Jag kom 6:a precis utanför finalen, fast denna tävling var vi flera dansare. Så jag var ganska nöjd, inte helt nöjd. haha. Sen i Semifinalen i discon slog jag ihop med en tjej, fick skit ont i tummen ( men då visste jag inte att jag slog den urled.!!) Skulle dans singeln, har aldrig vart så sur/nere/förbannad för jag hade ont i tummen. Jag gick inte vidare, inte så konstigt. Noll utstrålning. Sen började paren, var så nervös. Inte för att dansa utan för min förbannade tumme gjorde så förbannat ONT! Vi körde fullt ös medvetslös, vi gick vidare, och vi gick vidare, och vidare, och vidare ENDA FRAM TILL FINALEN! Helt stört, vi tog oss till en 3:plats av 28 par. SKIT NÖJD TJEJ!(ER)
Vi hade dansat våran dans 3 tävlingar och vi tog prick och pallplats 2 av dem. Så jävla grymt! SILVERKLASS HEJ!



Resultat Falun:
6:plats i Disco Singel
3:plats och upp i SILVER i PARHIPHOP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0