FALUN, danstävling!

Igår var jag på danstävling i Falun med hela gänget från Ackes, taggade tjejer åkte från Gävle ca 7.15 och hämta upp folk i sandviken, storvik typ. Sen bar de av till Falun, massa nya söta ackesdansare var med! Super DUKTIGA var dem! Dagen började med Singel Disco, var inte nervös faktiskt. Av någon anledning, skulle bli kul och dansa i de nya kläderna dock. Som vanligt var de bara två som gick vidare till Finalen direkt, vilket är så störande, kan de inte bara ta ut alla DIRR. Jag kom 6:a.. Lite besviken faktiskt, de kändes ganska bra. men men, i semin slog jag och en tjej ivarandra, trodde jag skulle tappa tummen helt seriöst. Men de gjorde jag inte, yey. Ja de var ju kul att vi var 14 stycken på de där lilla vackra golvet, hur trångt som helst.


Sen börja Singel Hiphopen, trodde jag skulle somna innan jag gick ut på golvet, så jävla opepp och så hade jag skit ont i tummen. Jag dansade min runda, energilöst och gick av. Vänta på paren ungefär den attityden hade jag.
Paren började och min tumme gjorde inte mindre ont för de. Vi dansade och gick vidare, vi dansade igen och GICK VIDARE, vi dansade ännu en gång OCH GICK VIDARE till SEMIFINAL, dansar och princip slår av tummen i våran vackra golvkoregrafi, trodde de var mitt slut för dagen men icke. SEN GICK VI VIDARE TILL FINALEN, de sjuka var att semin var rond 67 och finalen var rond 68, får man ens ha så? Vi han ju inte gå av golvet förrän vi skulle in på finalen. Jävligt dåligt planerat tkr jag. Vi dansade finalen och ja, vad gör man dansar in i ett par så jag kommer aldrig ner på golvet men Nathalie gör, jag gör en disco steg (i HIPHOP) och hoppar bakom henne, tror inte nathalie fatta vad jag höll på med, men vi tappade inte bort oss trots mitt fina discosteg. Fult ös medvetslös var de verkligen och trångt var de också. Direkt efter våran final var de prisutdelning, vi lägger oss och bara dör på golvet. Så kommer våran klass, inga förväntningar, vi var så lyckliga att vi hade gått uppe en klass! Så ropar de upp 3:an och de var VI! :D :D och inte nog med de så fick vi världen minsta lilla plutt pokal, hahahahaha. Snacka om storsatsning. Vår etta pokal i Visby är 3 ggr så stor.


Vi gör de igen! Vi tar pokal i paren, den här terminen har vart helt sjuk! Sundsvall kom jag 2:a i Singel Hiphop och upp i Silver Klass, andra tävlingen åker vi till Gotland vi kommer 1:a i PAR HIPHOP och jag kommer 2:a i Singel DISCO! Sen sista tävlingen på terminen kommer vi 3:a i PAR HIPHOP OCH UPP I SILVER KLASS. Jag hade en tumme urled hela paren där vi dansade 5 ggr. Är vi lite grymma eller? VILKEN TERMIN, bara längtar tills nästa.

P.S har skrivit denna med EN HAND!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0