Hört att jag är duktig på fiske..

Av någon anledning följde jag med min far och någon fiskegubbe och fiskade. Herregud vilket fiasko jag är. Hur kan man vara så värdelös på något som är så simpelt? Det enda man behöver göra när man fiskar är att hålla i ett spö och hoppas på fisk. Hur svårt att det vara?

- Fick botten napp två gånger och fick byta lina, krock rubbet.

- Första gången jag böt lina tappade jag fjongen som linan är lindad på.  (kmr inte på namnet..)

- Linfjongen flöt iväg på havet och ju mer jag drog i linan ju längre ner kom den på botten.

- Efter ha dragit ut HELA, då menar jag HELA linan fick jag upp den, hahahaha.

- All lina blev bara trassel, så det var bara att ta en ny. Förstörde en rulle med andra ord.

- Sen kom en söt liten and, fanns ju mask i båten så skulle mata den lite..

- Den kom i båten 2 ggr. Pappa blev lite.. arg..

- JAG FICK FISK.

- super_lycklig_tjej_90

- Förutom att jag fick en braxs (stavning?) SUPER SLEMIG.

- ( jag är LITE rädd för fisk..)

- Så tänkte att pappa skulle hjälpa och ta av den. Men jag såg inte att han var upptagen med kastspöet. Så jag rev ner maskburken i vattnet och draglådan i båten så alla grejer låg vackert i än enda röra.



End of story.



Pappa blev lite bara LITE irriterad, tillbringa resten av fisket i längst fram i båten och solade. Fiske var inget för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0